رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین گفت: هنر خوشنویسی بعنوان میراث فرهنگی ناملموس و یک سرمایه ارزشمند ملی باید مورد توجه و صیانت قرار گیرد.

سید حیدر موسوی رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین در آیین ملی  نکوداشت پاسداری  از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی و میراث مکتوب اظهارداشت: پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس خوشنویسی از اتفاقات خوبی است که در همه دوران‌ها مورد توجه قرار گرفته و توانستیم به دستاورد‌های خوبی برسیم.  

وی بیان کرد: خوشنویسی یک هنر ارزشمند و یک سرمایه ملی است که پاسداشت آن بسیار اهمیت دارد و باید با برگزاری مناسبت‌ها مورد توجه جدی قرار گیرد.  

موسوی تصریح کرد: از مسئولان فرهنگی استان سپاسگزاریم که با همکاری میراث فرهنگی و ارشاد و حوزه هنری رویداد‌های موثری برگزار کرده اند.  

رئیس انجمن خوشنویسان استان قزوین یادآورشد: در دو دهه اخیر موضوع موزه و آثار تاریخی مورد توجه قرار گرفته و مردم زیادی به شهر‌های تاریخی قزوین سفر می‌کنند و فرهنگ توجه به آثار تاریخی جای خود را باز کرده است که جای خوشحالی دارد.  

وی گفت: هنر خوشنویسی قزوین پر رنگ شده و هنرمندان کارنامه درخشانی دارند و کارمان را بخوبی انجام داده ایم و از حمایت مسئولان سپاسگزاریم.  

موسوی تصریح کرد. تلاش می‌کنیم دو سالانه خوشنویسی و نشست‌های تخصصی را به صورت مستمر برگزار کنیم و از مسئولان درخواست می‌کنیم یک فضای شایسته‌ای در اختیار خوشنویسان قرار گیرد تا بتوانیم برنامه‌های خود را پیاده کنیم.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار